Ekonomi

Hugo Boss AG’nin Gelirleri İlk Çeyrekte %5 Arttı

Ünlü moda şirketi Hugo Boss AG (BOSSY), yaygın ekonomik belirsizliklere rağmen güven tazeleyerek 2024 yılının ilk çeyreği için satışlarında %5’lik kayda değer bir artış açıkladı. Firmanın, operasyonel etkinliği arttırırken büyüme fırsatlarını değerlendirmeye odaklanan ‘CLAIM 5’ stratejisini titizlikle uygulaması, sürekli olarak olumlu sonuçlar doğurmaktadır.

Dalgalı bir finansal piyasada, Grubun satışları 1.014 milyon Avro olarak gerçekleşmiş ve kur dalgalanmalarından arındırıldığında %6’lık bir artışı temsil etmiştir. Bu artış, her iki ürün grubu olan BOSS ve HUGO’nun tüm coğrafi bölgelerde ve satış kanallarında gelir artışı kaydetmesiyle eşit bir şekilde gerçekleşmiştir.

Olumlu gelişmeler satış rakamlarıyla sınırlı kalmadı. Şirketin faiz ve vergi öncesi kârı (FVÖK) %6 artışla 69 milyon Euro’ya ulaşırken, FVÖK marjı da %6,8’e yükseldi. Şirketin işine yatırım yapmaya devam ederken bile daha yüksek kârlılık elde etmesi dikkat çekicidir.

Markalaşma ve ürün teklifleriyle ilgili girişimler, büyümeyi teşvik etmede çok önemliydi; BOSS Menswear ve BOSS Womenswear, kur değişikliklerine göre ayarlanmış satışlarda sırasıyla %5 ve %7’lik artışlar gözlemledi. Ayrıca, denim merkezli yeni bir ürün grubu olan HUGO BLUE’nun lansmanı, HUGO’nun satışlarında %9’luk kayda değer bir artışa yol açtı.

EMEA, Amerika ve Asya/Pasifik bölgeleri, kur etkilerinden arındırıldıktan sonra satışlarda %4 ila %11 arasında artış bildirerek tüm coğrafi sektörler yükseliş trendine katkıda bulundu.

Şirketin dijital satış yollarındaki ilerlemeleri özellikle önemliydi; dijital satışlar %10 artarak şirketin entegre çevrimiçi ve çevrimdışı satış stratejisinin etkinliğini gösterdi. Fiziksel perakende mağazaları da satışlarda %3’lük bir artış yaşarken, toptan satış segmenti de yeni koleksiyonlara yönelik güçlü talebin etkisiyle %8’lik bir büyüme kaydetti.

Buna ek olarak, dikkatli envanter kontrolü, stok seviyelerinde %2’lik bir azalmayla sonuçlandı ve bu çeyrekte artı 13 milyon Euro’ya ulaşan serbest nakit akışı üretimini artırdı.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Geleceğe bakıldığında, Hugo Boss temkinli ancak olumlu bir görünüm sergilemekte ve süregelen küresel belirsizliklere rağmen tüm yıl için tahminlerini yinelemektedir. Beklenen %3 ila %6’lık satış büyümesi ve %5 ila %15’lik tahmini FVÖK artışı ile şirket, zorlu koşulların üstesinden gelmek için sağlam iş temeline ve stratejik önlemlerine güvenerek 2024’te devam eden başarı için iyi bir konumdadır.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş ve çevrilmiş ve bir finans editörü tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

pozantiajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu