Ekonomi

Türkiye’deki KOBİ’lerin E-Ticaret Görünüm Raporu Yayımlandı

Amazon Türkiye ve PwC Türkiye iş birliğiyle yayımlanan “KOBİ’lerin Türkiye’deki E-Ticaret Görünümü” raporu, KOBİ’lerin e-ticaret ve e-ihracat faaliyetlerinin durumunu ortaya koyan verilerin yanı sıra, KOBİ’lerin e-ticaret ve e-ihracat faaliyetlerine ilişkin pek çok bilgiyi de içeriyor. E-ticarette işlerini büyütmek istiyorlar. alıyor.

Markadan yapılan açıklamaya göre raporda, çevrimiçi süreçlerin hızlı bir şekilde tamamlanmasına olanak tanıyan ve güvenli çevrimiçi ödeme olanağı sunan ileri ve yenilikçi e-ticaret teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla birlikte e-ticaret faaliyetlerinin küresel ölçekte istikrarlı bir büyüme gösterdiği belirtiliyor. prosedürler.

E-ticaretteki kesintileri ortadan kaldıran gelişmelerin yer aldığı rapora göre, online pazarlama platformlarının artan değeri bu büyümeyi hızlandırıyor. Raporda, yeni fırsat ve gelişmelerin tüketicileri yerel pazarların dışına çıkmaya teşvik ettiği ve çevrimiçi alışverişin küresel artışını hızlandırdığı vurgulanıyor.

Rapora göre online kanallardan yapılan sınır ötesi satın almalar genellikle yerel pazarlarda talebin cevapsız kalması ve istenilen ürüne ulaşılamaması durumunda yapılıyor. Artan dış pazar fırsatları ve uluslararası tedarik zinciri ağlarına entegrasyon vaadi, yenilikçi teknolojik gelişmelerle birlikte çevrimiçi alışveriş zorluklarının aşılmasına yardımcı oluyor.

Teknolojik cihazların kullanımının artması, tüketiciler için sınırların ötesinde ticari fırsatlar da yaratıyor. Kuzey Amerika ve Avrupa pazarındaki tüketiciler sınır ötesi alışverişlerinde bilgisayar kullanmayı tercih ederken, Asya-Pasifik bölgesi, Afrika ve Orta Doğu gibi bölgelerde taşınabilir cihazlar üzerinden gerçekleştirilen sınır ötesi işlemlerin düzeyi nispeten daha yüksek. .

2022 yılına kadar online satışların beşte birinden fazlası sınır ötesi olacak olsa da tüketiciler, yabancı satıcılardan ve üreticilerden alışveriş yapmaya giderek daha fazla alışıyor.

Statista verilerine göre şu anda tüketicilerin en çok yurt dışı satın alma noktaları ABD ve Çin’i temsil ediyor.

Türkiye’de e-ihracat hacmi de artıyor

E-ticaret ve e-ihracatın küresel payları yıllar geçtikçe giderek artarken, tüketicilerin değişen tercih ve alışkanlıkları ve alışveriş amaçlı internet kullanımının artması, Türkiye’de e-ihracat hacminin büyümesine neden oluyor.

Raporda yer alan Euromonitor bilgilerine göre küresel sınır ötesi e-ticaret perakende değeri 2017 yılında 1,4 trilyon dolar iken 2022 yılında 3,5 trilyon dolara ulaştı.

ETBİS verilerine göre Türkiye’de yurt dışı harcamalar 2019’da 12,2 milyar TL iken 2022’de bu tutar 33,8 milyar TL’ye çıktı. Yani küresel sınır ötesi e-ticaret hacmi 5 yıllık dönemde 2,5 kat arttı 2017-2022 yıllarını kapsayan Türkiye’deki e-ihracat hacmi, 2019-2022 arasındaki 3 yıllık dönemde 2,8 kat arttı. Raporda bu durum, Türkiye’de e-ihracatın artan potansiyelinin bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.

Türkiye’de sunulan e-ihracat teşvikleri

Raporda, Türkiye’de faaliyet gösteren firmalara sunulan e-ihracat teşvikleri hakkında da faydalı bilgiler yer alıyor.

Teşviklerden öne çıkanlar özetle şöyle:

“Pazara Giriş Raporu Esasları: Pazara giriş stratejilerini detaylandıran sektörel, hedef ülke ve e-ihracat odaklı raporlara finansal destek. Dijital Pazaryeri Tanıtım Eki: Pazaryeri işletmecilerindeki e-ihracat konsorsiyumları ve e-ticaret sitelerine verilen dijital reklamlara nakit desteği. – İhracat Teşvik Eki: Pazaryerleri, B2B platformları, e-ticaret siteleri veya e-ihracat konsorsiyumlarında faaliyet gösteren markaların pazarlama giderleri Sipariş Gerçekleştirme Hizmeti: Faydalanıcı giderleri (şirketler, e-ihracat konsorsiyumları, perakende e-ticaret siteleri ve pazaryerleri). Depo Kiralama Eki: E-ihracat konsorsiyumlarının, e-ticaret sitelerinin ve pazar yerlerinin ürünlerinin hızlı teslimatını sağlamak ve iade süreçlerini yönetmek amacıyla yurt dışında kiralanan depoların kira giderleri Yurt Dışı Pazaryeri Entegrasyon Eki: E-İhracat Konsorsiyumunun yurt dışı pazaryeri, perakende e-ticaret -Ticaret siteleri ve yurtiçi entegrasyon hizmetlerine ilişkin giderler Hedef Ülke E-ticaret Paydaşlarından Online Mağaza ve Hizmet Esasları: Firmaların, e-ihracat konsorsiyumlarının ve perakende e-ticaret sitelerinin hedef ülkelerin dış pazarlarında online mağaza açma giderleri. Pazaryeri Pano Gider Eki: Hedef ülkelerde yurt dışı pazaryerleri üzerinden gerçekleştirilen pazaryeri pano giderleri.

haberaltintas.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu